25 April 2010

mintak perhatian ye incik polis

Kat kampung2, penduduk bergaduh sebab binatang ternakan makan hasil tanaman kebun penduduk lain, makan pokok bunga macik Siah, masuk kawasan rumah orang dan buang najis merata2 ikut suka. Dekat bandar pulak, penduduk takut sebab ada lembaga yang lagi terok dari binatang, sibuk mencuri, merogol, dan meragut sampai sanggup membunuh insan lain. Memang sekarang aku nak jadi minah kepoh. Atas sikap terpuji, seorang jiran aku ni story telling kat aku sambil bergayut2 di pagar dawai yang dia ada nampak kelibat lembaga tabung haji hitam pusing2 keliling rumah aku dalam pukul 3pm. Yang peliknye pasaipa la aku langsung tak dengar bunyi apa2. Aku pekak ke? Risau juga sebab bila aku spotcheck 1 rumah, tak ada pape yang hilang pon. Padahal kalau nak ikut kan banyak je benda yang boleh dicuri kat luar rumah. Basikal ada, baju2 dijemuran ada, pasu bunga, tong sampah, penyapu, motosikal, kereta, pokok bunga pon boleh je kalau dia betul2 nak mencuri. Siapa lembaga hitam tu? Pencuri atau perogol bersiri? Uh!! Dan sejak berlaku benda ni, aku tak lagi mandi 3 kali sehari. Just mandi waktu pagi dan malam je sebab family ada dirumah. Jadi jangan persoalkan kalau tetibe berbau harum. Takot la kalau2 tetibe orang nak ambil aku jadi pelakon utama di bilik mandi. Memang laku habis la movie tu. Tak pasal2 aku jadi artis paling ngetop dipasar malam. Polis report dah dibuat. Jadi selalu la tengok incik2 polis yang semat tuh pusing2 kawasan rumah aku.

*Tinggal dalam rumah pon dah tak selamat. Lepas ni kene tinggal dalam gua semula la.

0 org conteng di jamban:

Related Posts with Thumbnails