09 June 2010

contest : photogenic by Izyanti

"A photogenic subject (generally a person) is a subject that usually appears physically attractive or striking in photographs.The state of being photogenic may or may not necessarily be related to one's physical attractiveness in real life. Models are usually described as photogenic. The bone structure of their faces may represent something that is not generally pretty or may be even unattractive or frail looking, but when photographed, their features can turn into something that is physically attractive." sumber bernas dari Wikipedia :)

***
***
***
Wohohoho!! Mesti korang pelikkan tetibe je meng'copy' and menge'paste' sumbersumber bernas dari wikipedia sematamata untuk contest kali ini. Okey la sebenarnye, aku tak beberapa paham maksud photogenic disini (jangan ngutuk!) Yang aku paham, gambargambar photogenic selalunye diambil dari modelmodel yang sudah tentunye cun melecun dari segi bentuk badan, eeerrr muka modelmodel ni aku berani cakap 'no komen' sebab aku x amek port pon. yang aku kisah body diorang je (pesal bunyi macam aku nih lesbi je? Yew!! i'm normal okey)

Back to the topik. Kali ini aku nak sebut awalawal yang aku memang dalam mood bercontest. So kau orang jangan persoalkan kemana pergi nye entryentry pasal kerepek, sambal belacan, asam boi aku :). Okek babes, penganjur contest photogenic ini adalah Macik Izyanti. Contest ini akan ditutup pada tigapulohjunduaribusepoloh limabelasjunduaribusepuloh. Tarikh contest tibatiba ditukar kerana tuan punya contest mengatakan yang contest nya ter'overload'. So apew tunggu lagi jum la meng'join'kan diri ke dalam contest ini. Contest ini terbuka pada semua jenis jantina okey. Bukan terhad pada ladies sahaja. Lelaki pon boley join sebab modelmodel lelaki pon ada badan ketulketul lelaki pun ada muka yang photogenic jugak :). Untuk keterangan yang lebey lanjut, kau orang boley la melayari laman web jualan murah di pasarayaku INI (:

Owh! Setop!! membebel badan model lelaki ketulketul punya pasal (pe punya ayat tunganglanggang). Setelah menyelongkar folderfolder di dessy yang 'godang' berkaler hitam ini, akhirnye aku jumpe picture yang agak photogenic. So taniah gambar sebab anda terpilih untuk menyertai contest ini (behave ur self. jgn menggedik)
***

***

Tadaaaa!!
photogenic or photogedik?? :`| 

Explaination: Picture ini dipilih untuk menyertai contest photogenic kerana, aku sangat suka picture ini disebabkan ke'natural'lan nya tanpa sebarang peng'edit'tan (yey! takda pimple kelihatan). Al-kisah, mungkin semasa meng'snap' picture ini aku menggunakan camera usang aku yang 'hidup segan mati tak mahu' itu dan hasil nye begini la 'indah khabar dari rupa' :(. Picture ini ditangkap oleh tangan yang tak dibedung, oleh sebab itu memang hasilnye ngamngam had muka jew, itu pun mata dan dahi dah hilang separuh dan gambar sedikit berwarna pink mungkin disebabkan cuaca yang agak panas dan bersalji. ishishish tragis sungguh. Aku suka semua kejadian dimuka aku, seperti hidung yang kembang sedikit, mulut yang kecil tapi berfungsi untuk bercakap nonstop walaupon sewaktu tidur, mata yang rabun tapi aku still xnak pakai sepek ajaib dan pimples yang macam chipsmore kejapadakejaptakda. ok! setop membebel untuk contest ini. Bye :)



*p/s: tiga orang yang di tag untuk contest ini ---> Macik Fiza, Macik Farah dan Macik Aisumi

4 org conteng di jamban:

Nurul said...

adoyaiii saje kan tag aku kat cni.. nak soh aku kalah awal la tu.. cet.. :P nanti akan diusahakan menyelongkar tabung gambor.. ngahahah

~F I T T R A H~ said...

heh! aku pon di tag ke put.... aku mane ade picca photogenic.... yg ade semue picca photoGEDIK...

Saya Adalah 'Cik Putet' said...

Fiza & Farah : Sayang! td aku bukak belog tuan punya contest ni. tetibe aku nmpk diew dah CLOSED contest diew on 15 june lepas..sbb diew ckp terlaluterlaluterlalu overload..


sorry to 3 orang yang di TAG

Nurul said...

ngahahha takpe2.. tak start gorng ayat g :P

Related Posts with Thumbnails